poniedziałek, 14 października, 2024
Jak wybrać dobrą firmę szkoleniową?

Firma szkoleniowa oferuje i prowadzi działalność usługową w zakresie różnego rodzaju form uzupełniających, rozwijających wiedzę i umiejętności, podnoszących profil wykształcenia klientów. Rynek usług szkoleniowych w Polsce jest bardzo rozległy. Ilość firm szkoleniowych jest olbrzymia, niestety nie wszystkie prezentują odpowiedni poziom i jakość szkoleń. Czym więc kierować się przy wyborze dobrej firmy szkoleniowej?

Zobacz Integra konsulting najlepsza firma szkoleniowa.

Cechy dobrej firmy szkoleniowej

Dobra firma szkoleniowa stawia na: rzetelność, kompetencje, indywidualne podejście do klienta. Zatrudnia wykwalifikowanych pracowników, otwartych i empatycznych, którzy są ekspertami w swojej dziedzinie.

Profesjonalna firma szkoleniowa określa przejrzyście swoje zadania i cele. Przekazuje informacje o sobie, sposobie działania i formach pracy oraz o pracownikach – trenerach.

Jest wyspecjalizowana w określonym obszarze wiedzy i umiejętności. Nie podejmuje się realizacji zadań, które ją przerastają.

Powinna gwarantować zadowolenie ze świadczonych usług, a odbyte szkolenia zakończyć sprawdzianem zdobytej wiedzy oraz uzyskaniem certyfikatu.

Rzetelna firma szkoleniowa ma opracowane materiały szkoleniowe i poszkoleniowe, które będą przydatne w późniejszej pracy klienta.

Oferta szkoleniowa powinna uwzględniać szkolenia miękkie, które nastawione są na rozwijanie indywidualnych cech i umiejętności klienta np. motywacja, komunikacja, asertywność itp. Bardzo ważne są szkolenia twarde. Ich celem jest przekazanie wiedzy i umiejętności specjalistycznych, zawodowych. Obok podstawowych form szkoleń firma szkoleniowa powinna posiadać w ofercie: szkolenia masowe, szkolenia e-learminowe, warsztaty specjalistyczne, vision session, usługi eventowe.

W dobrej firmie szkoleniowej istnieje możliwość wsparcia uczestników szkolenia po jego zakończeniu, pomoc w trakcie wdrożenia w praktyce metod, narzędzi poznanych podczas szkolenia.

Każda firma szkoleniowa powinna dbać o reklamę swojej działalności oraz utrzymać wysoką jakość i formę usług. Cena szkoleń powinna być zależna od typu szkolenia i jego specyfikacji oraz umiejętności i renomy trenerów.

Nowoczesne formy szkoleń: e-learning i szkolenia online

Coraz bardziej popularne na rynku szkoleń są nowoczesne formy przekazu wiedzy i umiejętności w postaci e-learningu i szkoleń online.

E-learning jest nowoczesną formą edukacji, w której system nauczania i wspomagania procesu dydaktycznego odbywa się za pomocą urządzeń komputerowych i sieci internet. Ta postać szkolenia wykorzystywana jest często jako uzupełnienie uczenia stacjonarnego.

Szkolenie online to nauczanie za pomocą internetu, jest swoistym połączeniem teorii z praktyką. Ćwiczenia wykonuje się na komputerze lub można wydrukować przed wykonaniem.

Dobra firma szkoleniowa ma w swojej ofercie nowoczesne formy szkoleń, przeznaczone dla osób, które dysponują ograniczonym czasem, nie lubią pracy zespołowej oraz potrzebują bardziej efektywnych form kształcenia.

Weryfikacja firmy szkoleniowej

Podejmując się trudu wyboru firmy szkoleniowej należy zdiagnozować indywidualne potrzeby szkoleniowe lub niezbędne i konieczne szkolenia w firmie czy w przedsiębiorstwie.

Kolejnym krokiem jest wyszukanie firm szkoleniowych w interesującym nas obszarze i wysłanie zapytania o konkretne szkolenie. Jeśli w krótkim czasie otrzymamy gotową ofertę bez rozmowy o specyfikę szkolenia, czy nasze oczekiwania, można przyjąć, że firma szkoleniowa działa schematycznie. Dobra firma szkoleniowa nawiąże kontakt z potencjalnym klientem, by zindywidualizować ofertę szkolenia w oparciu o jego potrzeby i oczekiwania.

Można sprawdzić doświadczenie firmy szkoleniowej w prowadzeniu formy czy tematyki szkoleń. Należy zapoznać się z opiniami i komentarzami na temat organizacji i sposobu prowadzenia szkoleń, które dostępne są na forach czy portalach społecznościowych (Facebook, Twitter, czy Instagram).

Strona internetowa firmy szkoleniowej powinna być jej wizytówką. Jeżeli znajdują się w niej aktualne treści, komentarze, opinie, zmieniająca się oferta, to jest to dowód, że firma działa prężnie. Jeśli zaś zawarte treści są nieaktualne, to sygnał, że firma szkoleniowa nie jest rzetelna.

Warto sprawdzić czy firma szkoleniowa zrzeszona jest w organizacjach szkoleniowych oraz czy posiada odpowiedni certyfikat. Weryfikacja ta zmniejsza ryzyko trafienia na nieuczciwą firmę.

Istotne jest także, czy firma szkoleniowa posiada odpowiednie zaplecze (siedzibę, salę szkoleniową, projektor, rzutnik, materiały demonstracyjne, materiały dla klientów). Należy zwrócić uwagę na jakość i przydatność otrzymanych materiałów szkoleniowych i poszkoleniowych. Po ukończeniu szkolenia warto poprosić pracowników o ocenę formy szkolenia i prowadzącego.

Firma szkoleniowa musi badać rynek, śledzić aktualne trendy, być elastyczna w doborze typu i rodzaju szkoleń, zapewnić wysoką jakość i dogodną cenę usług. Musi sprostać wymaganiom i oczekiwaniom coraz bardziej wymagających klientów biznesowych i indywidualnych. Istotne znaczenie ma również reklama i promocja oferty i marki firmy.

 

Warto przeczytać

Firma szkoleniowa oferuje i prowadzi działalność usługową w zakresie różnego rodzaju form uzupełniających, rozwijających wiedzę i umiejętności, podnoszących profil wykształcenia klientów. Rynek usług szkoleniowych w Polsce jest bardzo rozległy. Ilość firm szkoleniowych jest olbrzymia, niestety nie wszystkie prezentują odpowiedni poziom i jakość szkoleń. Czym więc kierować się przy wyborze dobrej firmy szkoleniowej?

Zobacz Integra konsulting najlepsza firma szkoleniowa.

Cechy dobrej firmy szkoleniowej

Dobra firma szkoleniowa stawia na: rzetelność, kompetencje, indywidualne podejście do klienta. Zatrudnia wykwalifikowanych pracowników, otwartych i empatycznych, którzy są ekspertami w swojej dziedzinie.

Profesjonalna firma szkoleniowa określa przejrzyście swoje zadania i cele. Przekazuje informacje o sobie, sposobie działania i formach pracy oraz o pracownikach – trenerach.

Jest wyspecjalizowana w określonym obszarze wiedzy i umiejętności. Nie podejmuje się realizacji zadań, które ją przerastają.

Powinna gwarantować zadowolenie ze świadczonych usług, a odbyte szkolenia zakończyć sprawdzianem zdobytej wiedzy oraz uzyskaniem certyfikatu.

Rzetelna firma szkoleniowa ma opracowane materiały szkoleniowe i poszkoleniowe, które będą przydatne w późniejszej pracy klienta.

Oferta szkoleniowa powinna uwzględniać szkolenia miękkie, które nastawione są na rozwijanie indywidualnych cech i umiejętności klienta np. motywacja, komunikacja, asertywność itp. Bardzo ważne są szkolenia twarde. Ich celem jest przekazanie wiedzy i umiejętności specjalistycznych, zawodowych. Obok podstawowych form szkoleń firma szkoleniowa powinna posiadać w ofercie: szkolenia masowe, szkolenia e-learminowe, warsztaty specjalistyczne, vision session, usługi eventowe.

W dobrej firmie szkoleniowej istnieje możliwość wsparcia uczestników szkolenia po jego zakończeniu, pomoc w trakcie wdrożenia w praktyce metod, narzędzi poznanych podczas szkolenia.

Każda firma szkoleniowa powinna dbać o reklamę swojej działalności oraz utrzymać wysoką jakość i formę usług. Cena szkoleń powinna być zależna od typu szkolenia i jego specyfikacji oraz umiejętności i renomy trenerów.

Nowoczesne formy szkoleń: e-learning i szkolenia online

Coraz bardziej popularne na rynku szkoleń są nowoczesne formy przekazu wiedzy i umiejętności w postaci e-learningu i szkoleń online.

E-learning jest nowoczesną formą edukacji, w której system nauczania i wspomagania procesu dydaktycznego odbywa się za pomocą urządzeń komputerowych i sieci internet. Ta postać szkolenia wykorzystywana jest często jako uzupełnienie uczenia stacjonarnego.

Szkolenie online to nauczanie za pomocą internetu, jest swoistym połączeniem teorii z praktyką. Ćwiczenia wykonuje się na komputerze lub można wydrukować przed wykonaniem.

Dobra firma szkoleniowa ma w swojej ofercie nowoczesne formy szkoleń, przeznaczone dla osób, które dysponują ograniczonym czasem, nie lubią pracy zespołowej oraz potrzebują bardziej efektywnych form kształcenia.

Weryfikacja firmy szkoleniowej

Podejmując się trudu wyboru firmy szkoleniowej należy zdiagnozować indywidualne potrzeby szkoleniowe lub niezbędne i konieczne szkolenia w firmie czy w przedsiębiorstwie.

Kolejnym krokiem jest wyszukanie firm szkoleniowych w interesującym nas obszarze i wysłanie zapytania o konkretne szkolenie. Jeśli w krótkim czasie otrzymamy gotową ofertę bez rozmowy o specyfikę szkolenia, czy nasze oczekiwania, można przyjąć, że firma szkoleniowa działa schematycznie. Dobra firma szkoleniowa nawiąże kontakt z potencjalnym klientem, by zindywidualizować ofertę szkolenia w oparciu o jego potrzeby i oczekiwania.

Można sprawdzić doświadczenie firmy szkoleniowej w prowadzeniu formy czy tematyki szkoleń. Należy zapoznać się z opiniami i komentarzami na temat organizacji i sposobu prowadzenia szkoleń, które dostępne są na forach czy portalach społecznościowych (Facebook, Twitter, czy Instagram).

Strona internetowa firmy szkoleniowej powinna być jej wizytówką. Jeżeli znajdują się w niej aktualne treści, komentarze, opinie, zmieniająca się oferta, to jest to dowód, że firma działa prężnie. Jeśli zaś zawarte treści są nieaktualne, to sygnał, że firma szkoleniowa nie jest rzetelna.

Warto sprawdzić czy firma szkoleniowa zrzeszona jest w organizacjach szkoleniowych oraz czy posiada odpowiedni certyfikat. Weryfikacja ta zmniejsza ryzyko trafienia na nieuczciwą firmę.

Istotne jest także, czy firma szkoleniowa posiada odpowiednie zaplecze (siedzibę, salę szkoleniową, projektor, rzutnik, materiały demonstracyjne, materiały dla klientów). Należy zwrócić uwagę na jakość i przydatność otrzymanych materiałów szkoleniowych i poszkoleniowych. Po ukończeniu szkolenia warto poprosić pracowników o ocenę formy szkolenia i prowadzącego.

Firma szkoleniowa musi badać rynek, śledzić aktualne trendy, być elastyczna w doborze typu i rodzaju szkoleń, zapewnić wysoką jakość i dogodną cenę usług. Musi sprostać wymaganiom i oczekiwaniom coraz bardziej wymagających klientów biznesowych i indywidualnych. Istotne znaczenie ma również reklama i promocja oferty i marki firmy.